Vietnam jävlas med mig

Vad fan. Varför ska inte en bussbiljett anses som ett giltigt bevis på att man ska åka till ett annat land? Det är ju absurt!

Reglerna är ju sådana att man som nordisk medborgare inte behöver visum till Vietnam om man har atningen en returbiljett eller en biljett till ett annat land. Löjligt som det visar sig vara så gäller det endast om man har en flygbiljett, tåg eller buss gills inte. Och vi som olämpligt nog skulle åka därifrån med buss. Detta fick jag veta idag, för inte på en enda sida jag gått igenom har det stått att det måste vara en flygbiljett och inget annat. Min kille pratade med sin vietnamesiska arbetskamrat i Amsterdam idag och hon ringde genast till både hennes ambassad i Stockholm och till Ho Chi Minh Airport i Vietnam. Så nu blev det jävligt jobbigt. faxade precis in en visumansökan, de gjorde ett undantag så att ajg skulle hinna få in den till dem, och hinner som tur är få det fixat till på måndag då jag kan åka ner till Stockholm och få ett visum i mitt pass. Hade dock inte planerat några fler besök dit än på ett bra tag men vad gör man. Vad är det för fel med tydlig information?! Jag tycker att visum suger jävligt hårt just nu...

Kommentarer
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Usch.. man måste ha visum till Australien också. Det suuuuger stenhårt :/

2010-02-05 @ 00:24:22
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Följ min blogg med bloglovin